Alles Op Reserve

Alles Op Reserve
Schutskampflyers 2016

ehm....

ehm....

maandag 12 november 2007

JAN "DE FLANDRIJAN" *(zie voetnoot)



Ik trek onmiddellijk het boetekleed aan, drink vervolgens de gifbeker tot op de bodem
leeg en realiseer me gelijktijdig dat dit het moment is geweest dat door alle leermeesters in allerlei disciplines met dubbele en uiterst gemengde gevoelens wordt ervaren. In allerlei mogelijke verhoudingen "(leer)meester versus leerling" kan zich uiteindelijk een voor de leermeester zowel uiterst pijnlijke alsook uiterst euforische situatie voordoen. Luister….
In dit specifieke geval was dat het moment dat de leerling zijn meester overtroeft en/of voorbijstreeft vwb. het tonen en praktiseren van de gewenste karaktereigenschappen, benodigd voor de succesvolle uitoefening van een onmetelijk zware passie als die van "hard-core flyer".
De dubbelheid en gemengdheid van mijn gevoelens bestaan hierin dat ik mij enerzijds zwaar in mijn "zweet"hemd gezet voel door deze schrobbering in mentale hardheid en ploegdiscipline, doch anderzijds overheerst een gevoel van oprechte trots dat in ieder geval één flyer mijn wijze lessen en aanbevelingen dienaangaande heeft opgevolgd met een welhaast aandoenlijke vastberadenheid en een buitenproportioneel vurig fanatisme.
Mij alsook alle collegaflyers past slechts gepaste en nederige bescheidenheid en een diep respect voor de exploot die Jan deze memorabele zondagochtend in november 2007 heeft neergezet.
Tot slot moet ik eerlijk bekennen dat wij (dat zijn ondergetekende, incluis alle collegaflyers) onze medeflyer Jan schromelijk hebben onderschat als het gaat om de reikwijdten van zijn persoonlijke GKDW-parameters ofwel die van zijn "geesteskastijdingsdrempelwaarden".

Jan, nogmaals chapeau en diep respect...

Groet,

een "confuse" flyer

*(afgeleid van “Flandrien”, de Flandrien heeft een strijdershart: hij geeft nooit op, zelfs weer en wind houden hem niet tegen ! bron:www.wvterheijden.nl/wielertaal.htm)

p.s. je bijdrage over de “illusie/ervaring” op deze site zal ik hoogstpersoonlijk per post aan onze flyer/nidigihilist FiloBen zenden !! Het zal ‘m leren……onze salonflyer…..!!!

1 opmerking:

Jan zei

Leon,
Je moet van goede huize komen om mij in mijn eentje hier op zolder achter mijn scherm te doen schaterlachen. Ik moet zeggen dat is jou gelukt.

Het is toch jammer dat jou broer, salonflyer in al zijn venen en genen, op dit literaire vlak buitengewoon veel moet missen.

Goede groet,

Jan