Alles Op Reserve

Alles Op Reserve
Schutskampflyers 2016

ehm....

ehm....

maandag 8 november 2010

"Het was stil op de rotonde......"

Ziet ze goan de jongens,
courage en "grinta"
vol overgave,
concentratie,

de weg is het doel,
de douche warm, erg warm....
ToerClub Vlijmen

VELDTOERTOCHT 2010
“Regen, veel regen, lage temperatuur, sterke wind.. Alle ingrediënten waren aanwezig om de Veldtoertocht 2010 letterlijk in het water doen vallen. Maar ondanks de wat mindere weersomstandigheden kwamen er toch nog heel wat helden af op de start in het Patronaat. Het werd door dit alles een onvergetelijke editie van de Veldtoertocht. Iedere deelnemer kwam flink afgebeuld, maar zeker met een gelukzalige glimlach om de mond weer aan bij de finishlocatie.”

MAAR….
Flyers schitteren door afwezigheid….

Een grote afvaardiging van de Schutskampflyers aangevuld met gemotiveerde en loyale gastflyers ZOU afgelopen zondagochtend acte de presente geven bij de ATB-tocht te Nieuwkuyk. Althans dit was de verwachting bij ondergetekende na de enthousiaste reacties op onze site gelezen te hebben hieromtrent. En die verwachting werd zeker nog eens aangewakkerd door de schalkse reacties van enkele flyers met het oog op de voorspelde weersverwachting voor zondagmorgen !! Humoristisch, maar vol zelfvertrouwen wordt geanticipeerd op de mogelijk overvloedige hoeveelheid neerkletterend hemelwater.
Eindelijk zou er weer eens een representatief peloton flyers vertrekken vanaf de bekende rotonde bij Albert Heijn………. Inderdaad ZOU ..!!

Slechts 2 (!!!) dapperen( Gerrie met trouwe secondant Laurie) stonden klaar op de startlocatie van de flyers om samen met mij deze unieke kans te grijpen om onder het genot van striemende regenvlagen, ziedende windstoten en zuigende modderpartijen een helse oefening in zelfkastijding en boetedoening te ondergaan.
Zuiverend en louterend voor lichaam en geest !!
Helaas moesten Laurie en ik reeds bij aankomst in Nieuwkuyk afscheid nemen van flyer Gerrie. Vorige week in de haast nieuw bestelde(bij ROSE Versandt Duitsland) en nog zaterdagavond laat gemonteerde buitenbanden konden niet verhinderen dat Gerrie bij het arriveren te Nieuwkuyk slechts vloekend en tierend kon constateren:
“Ik heb lek godverdomme…..!!! Godverdomme ik heb lek….!!!!”
Ons sterkte en succes wensend keerde een diep ontgoochelde en aangeslagen flyer als een verzopen kat huiswaarts. “God zij met hem !!”

Uiteindelijk hebben Laurie en ondergetekende als ware martelaren de gehele boetedoening volbracht en rest mij niet anders dan Laurie nog eens te bedanken voor zoveel loyaliteit op deze memorabele dag.
Bij deze nodig ik hem nogmaals van harte uit om in de toekomst vaker met de flyers op pad te gaan, zowel in het veld als op de weg.
Waar een groot aantal “echte” flyers hun “luie nest” verkoos boven een heroïsche atb-tocht was het een moedige en dappere gastflyer die mij tijdens dit helse “Modder Spektakel” heeft vergezeld.
Jongens, jullie zijn bedankt….!!!


“Met natte ogen” groet,

Een teleurgestelde en geëmotioneerde flyer



5 opmerkingen:

Jan zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Jan zei

Beste medeflyers,
Ik houd van duidelijkheid. Op zondag 7 november 2010 waren de omstandigheden slechter dan op zondag 11 november 2007.

Ik heb die bewuste zondagochtend gebeld naar flyerke Leon met de vraag, ga jij nog naar Nieuwkuijk. Maar Leondrien vond het weer toen te slecht. Ik ben dus alleen gaan fietsen. Zie "Een illusie armer maar een ervaring rijker" van 11 november 2007.

Toen ik gisterochtend de regen zag neerplensen dacht ik naar analogie van 2007, die mannen gaan niet!! Dan ga ik ook maar niet.

Maar niets is zo wisselpturig als een mens. Tenminste als sommige mensen, nou ja mensen. Gaan ze dus wel!!??

Het moet niet gekker worden.

Tejo zei

Beste uitgevlogen medeflyers,

Hé, zijn jullie om negen uur gaan fietsen???
Ik ben het met student Jan eens dat de onwetendheid mijnerzijds zeer groot is.
Het lijkt of de blogspot een éénrichtingsverkeer is.
Kortom ik heb goed gecommuniceerd en hoopte dat we misschien wat later konden gaan.
Kortom ik ga vaker inbreken in het oorspronkelijk bericht en nu ga ik me opgeven voor de ako literatuurprijs.
Het is al gek genoeg

Joop zei

Zoals een andere Joop al zei: de koers wordt gewonnen in bed. Ik heb tot laat in de ochtend liggen winnen!!
En wie zei ook al weer dat we van fietsen in zulk weer niet beter worden, het nu rustig aan moeten doen om na de winter een hoger vormpeil te kunnen nastreven?
Toen ik later die middag ging wandelen (!!) in de Drunense Duinen was m'n dag helemaal goed: het begon al een beetje te schemeren, wordt ik in de buurt van de Roestelberg aangesproken door een verdwaalde, vermoeide, koukleumende en bijkans huilende mtb'er: weet u misschien de weg naar de Vughtse Heide.....

Jos zei

Zo mannen mooie foto's.

Helaas ben ik er morgen weer niet bij.
Veel plezier morgen en vergeet niet de lieslaarzen mee te nemen.

Groet,
Jos.