Alles Op Reserve

Alles Op Reserve
Schutskampflyers 2016

ehm....

ehm....

donderdag 4 juni 2009

TragusTragiek.....


‘Voetnootje’

Na een korte adempauze, nog een laatste reactie van de
Camelus Pedala(za)rus:

Genoten van nog maar weer eens zo’n prozaïsch hoogstandje….!!
Rijkelijk gelardeerd met humor, doorspekt van scherts en prikkelende ironiën.
Menig zichzelf respecterende column-auteur zou wensen het brein te mogen bezitten, al was het maar voor één etmaal, waaruit zich dergelijke fijnbesnaarde en fascinerende hersenspinsels kunnen ontvouwen. Chapeau Jan !!

Dan toch ( ik kon het niet laten) nog even een klein licht filosofisch/historisch voetnootje betreffende de bijvoeglijke, en zeker volgens de zienswijze van ‘de moderne mens’, rake kwalificatie “tragus” voor de Camelus Pedalarus:

Alles draait om één oud gezegde, dat overigens nog steeds gangbaar is bij onze wat minder gemoderniseerde medemens in de binnenlanden van Afrika:

“Zij hebben horloges…………. Wij hebben de tijd……………”

Ik ben mij er terdege van bewust dat ik door mijn wellicht voor de moderne samenleving wat trage handelingssnelheid een vreemde deviant ben in een door haast en stress geteisterde maatschappij. Echter de bloedlijnen naar mijn voorouders en de bijzondere plaats van mijn soort , de Camelus Pedalarus, op de evolutieladder, zijn er de oorzaak van dat ondergetekende voor zowat bijna alle zaken des levens “de tijd” HEEFT.
In tegenstelling tot het gros van mijn “Meer Moderne Medemens” weiger ik mij als een gewillig slachtoffer te laten LEIDEN door diezelfde tijd.

Neen, voor wat betreft de Camelus Pedalarus is tijd een rijk bezit en geen stresserend uurwerk of benauwende agenda……

Tot zover een kleine extra duiding voor de toevoeging “tragus”, die naar ik mag hopen
bij alle andere evolutiemodellen in mijn directe omgeving wat begrip zal kweken voor alle mogelijkerwijs zich nog in nabije en/of verre toekomst af te spelen situaties waarbij diezelfde “modellen” in meer of mindere mate geconfronteerd zullen worden met mijn, voor de “Camelus Pedalarus” althans, typerende traagheid(of liever doordachtheid) van handelen.

Groet,

C.P.

Naschrift redactie webblog “Schutskampflyers”:

Reeds sinds enkele jaren schijnt de “Camelus Pedalarus” over beiden te beschikken.

Zowel de Tijd, alsook een horloge………(en hartslagmeter/fietscomputer)…..

Geen opmerkingen: