Alles Op Reserve

Alles Op Reserve
Schutskampflyers 2016

ehm....

ehm....

woensdag 6 april 2011

mop

Zondagdagochtend halfzeven ik ontwaak.
Glip stilletjes uit bed om m'n vrouw niet te wekken,
en verdwijn in alle stilte in de badkamer.
Eenmaal in mijn koerskleren sluip ik op m'n tenen naar de garage,
om mijn fiets stilletjes buiten te zetten.
Bij het openen van de garagepoort slaat de ijskoude sneeuwregen me in het gezicht.
Alhoewel ik al erger heb meegemaakt,
besluit ik toch maar eerst naar het weerbericht te luisteren op de radio.
De weersvoorspelling is dramatisch:sneeuw,ijzel,hagel,stormwind...
Uiteindelijk besluit ik maar terug te gaan slapen.
Ik kleed me uit en terug in bed,
kruip ik dicht tegen m'n vrouw haar rug aan en fluister:
"Schat het is verschrikkelijk slecht weer!"
Waarop mijn vrouw,half slapend, antwoordt :
"Kun jij nou begrijpen dat mijn man in dat weer is gaan fietsen!"

Geen opmerkingen: